Dinamica din spatele pupitrului

Dinamica din spatele pupitrului

Singurul lucru dinamic care este văzut de public la un dj este faptul că se mișcă atunci când pune muzică și, din păcate, sunt și mulți dj care cred că a fi dinamic se referă doar la atât. În realitate, odată cu revoluția digitală dinamica se reflectă în toate elementele meseriei și cei care ignoră realitățile zilnice sunt sortiți eșecului. Apuse demult sunt zilele în care un dj era limitat doar la a schimba piese, mai mult sau mai puțin tehnic. Deși seturile care au în centru o selecție muzicală mai au o utilizare, aceasta nu se găsește într-un club cu un public larg, ci eventual, la petreceri restrânse cu o anumită temă.

Artiștii care vor avea succes sunt cei care și-au dat seama că este nevoie de spectacol la pupitru și în boxe, nu cei care, deși au aparatură performantă, mixează doar câte două piese. Ei trebuie să înțeleagă că tehnologia de club nu este aici pentru a le face munca mai ușoară, precum butonul de sync, ci pentru a-i scuti de pierderi esențiale de timp în care ar putea face altceva. Ni se pare uimitor cum unii dj deja lansați devreme pun o piesă 4 minute și în timpul acesta doar caută alte piese în loc să se ocupe de condimentarea acelor minute.

Tehnologia digitală trebuie îmbrățișată ca o unealtă care poate fi folosită în nenumărate feluri, nu doar pentru a antrena piese în succesiuni anemice. Spre exemplu, se pot compune remixuri în direct, se pot suprapune piese, se pot amesteca secvențe vocale peste orice piesă. Posibilitățile chiar sunt nelimitate și nu credem că noile generații de dj vor mai avea vreo șansă făcând treaba pe moda veche.

Producătorii de aparatură au început și ei să înțeleagă această putere a digitalului. Cei de la Moog au lansat de curând o serie de sintetizatoare portabile, Phatty, iar Korg oferă și ei sintetizatoare portabile, cel mai nou fiind o miniaturizare a legendarului MS20. Cu siguranță vor mai urma și alți producători cu sintetizatoare portabile, pentru că posibilitățile sunt prea multe pentru a nu fi explorate. Cu atât mai mult cu cât sintetizatoarele nu mai sunt blocate în studiouri.

Publicul vrea spectacol la petreceri, iar artiștii care vor să-și facă o carieră și nu înțeleg asta, se vor scufunda ca anonimi.