Dusty Kid despre Beyond That Hill [interviu]

Dusty Kid despre Beyond That Hill [interviu]

Dusty Kid a lansat de curând cel de-al doilea album al său, Beyond That Hill, care a reușit chiar să ne impresioneze. Așa că am simțit nevoie să îi cerem câteva clarificări în legătură cu ce a lansat. Rezultatul este cel puțin amuzant!

Scroll down for english version

techno.ro: Care-ți sunt așteptările de la ultimul tău album?

D.K.:  Am pus multă energie și dragoste în el și știu că nu este tipul de album care să ajungă printre cele mai vândute de pe Beatport, dar sunt foarte mulțumit de el și multă lume mi-a cerut deja permisiunea să folosească piese de pe el la filme documentare și artistice. Asta mă bucură!

techno.ro: Care au fost dificultățile pe care le-ai întâlnit în producerea albumului Beyond That Hill?

D.K.: Am încercat să găsesc ceva diferit, dar nu foarte departe de munca mea anterioară. Multă lume mi-a spus că îmi recunosc piesele dintre multe altele și cred că trebuie să-ți păstrezi stilul, în așa fel încât muzica să fie ceva personal și cu semnificație.

techno.ro: La ce te-ai gândit când ai numit albumul? Ce reprezintă pentru tine?

D.K.: Comparat cu albumul anterior, A Raver`s Diary, care a fost mult mai melodic, acesta este mult mai armonic și nu sunt piese create special pentru a capta atenția publicului. Am încercat să împing sunetele spre un orizont îndepărtat. Este mult mai introvertit, dar permite ascultătorului să-și găsească propriul refugiu, desigur, după acel deal.

techno.ro: Care este cea mai descriptivă piesă de pe album?

D.K.: Cu siguranță atât Beyond that Hill cât și That Hug, practic mă înfățișează pe mine dezvelit. Am cunoscut o persoană la o mare petrecere în California anul trecut. Noaptea, persoana și locația au fost oarecum neconvenționale pentru mine la acel moment și a fost o experiență foarte emoțională și psihedelică dintr-o anume perspectivă. That Hug este creată în jurul a ceea ce am simțit în acea noapte: focuri de artificii, lasere, culori, nebunie.

techno.ro: That Hug are 21 de minute iar Argia 16 minute. Nu te-ai temut că o să îți plictisești ascultătorii sau îți place să-ți încerci șansele?

D.K.: Toți cei care au ascultat piesa mi-au spus că nu s-au plictisit, mulțumesc lui Dumnezeu. De fapt, se poate ca uneori să fiu prea pretențios pentru ascultători, dar cred că este ceva ce trebuie să faci dacă vrei să experimentezi. Oricum, plictisit sau nu, principalul scop al acestor piese ( precum și al muncii mele) este să fac ceva ce mi-ar plăcea să ascult, dar care nu există încă și nu m-am plictisit pentru că le-am făcut pentru mine :).

techno.ro: Acesta este cel de-al doilea album al tău. Cum îți vezi evoluția muzicală până acum?

D.K.: Sincer să fiu, nu văd nicio evoluție. Îmi ia doar ceva vreme să scot tot ceea ce-am avut în cap de foarte multă vreme.

techno.ro: Știm că îți place muzica clasică. Cum ai făcut tranziția de la muzică orchestrală la cea electronică?

D.K.: Aveam 12 ani când le ceream părinților să-mi ia un secvențiator care să-mi permită să înregistrez părțile orchestrale ale concertelor pentru pian, pentru a putea cânta părțile solo peste înregistrare. A fost un mare noroc, ceea ce am primit avea incluse în întregime și sintetizatoarele TR808 și TR909; rezultatul a fost simfonia a 4-a a lui Mozart electronică și părinții înnebuniți.

techno.ro: Ai luat în considerare experimentarea și cu alte stiluri muzicale?

D.K.: Sigur că da. Am un album aproape pop cu piese bune din acest gen pregătite de acum 10 ani. Deocamdată aștept doar un moment bun pentru a le lansa.

techno.ro: Care ar fi următorul pas în cariera ta?

D.K.: Mi-ar plăcea să fac muzica pentru un film precum Thelma & Louise.

techno.ro: Ai avut deja evenimente în România. Cum ți s-a părut publicul din această țară comparativ cu cel din alte zone ale lumii?

D.K.: Un public nebun și un club foarte frumos în București. Îmi amintesc că prima vizită m-a impresionat de-a dreptul. Cred că și patronul clubului a fost impresionat pentru că m-am îmbătat bine de tot și i-am dat o palmă peste față. Cel puțin așa mi-a zis managerul meu, eu nu-mi amintesc :D.

Albumul este disponibil și pe Itunes.

Puteți asculta Beyond That Hill pe Beatport.

Interviu realizat în colaborare cu Adnana Mocian.

English version:

Beyond That Hill and That Hug, that’s really me naked.

techno.ro: What are your expectations regarding your latest album?

D.K.: I put a lot of energy and love into it, I know it is not the Beatport top chart selling style, but I’m really satisfied, lots of people already demanded some tracks for documentary and movie soundtracks, I’m very glad!

techno.ro: What difficulties did you come against while working at Beyond That Hill?

D.K.: I was trying to find something different but not too far from my past work, lots of people always tell me that they are able to recognize a track of mine in the middle of thousands, so I think keeping your style, that way you make music is something personal and very important.

techno.ro: What did you have in mind when you named the album? What does it represent?

D.K.: Compared to the previous A Raver’s Diary, which was definitely melody-based, this one is harmony oriented, there are no particular melodies to catch the listener’s attention, but I tried to push the music onto a far horizon. It’s definitely more introspective, in which the listener is free to find his own hideaway, beyond that hill, indeed.

techno.ro: Which is the most illustrative track on the album?

D.K.: Definitely both Beyond That Hill and That Hug, that’s really me naked. I met a person in a big rave in California last year… the night, the person and the location were kind of unconventional for me at that moment, but it was very emotional and… psychedelic from a certain point of view. „That Hug” is based on what I felt that night: fireworks, lasers, colors everywhere, madness.

techno.ro: „That Hug” is a 21-minute track and „Argia” a 16-minute one. Weren’t you afraid of the fact that the listener might get bored of such long tracks or you just like to take chances?

D.K.: Everybody who told me that listened to those tracks never got bored, thank God. In fact, maybe sometimes I’m too pretentious for the listeners, but I think its something you have to do sometimes if you want to experiment. Anyway, bored or not the main intent of those tracks (as everything I do) is to make something I’d like to hear that doesnt exist yet, and I don’t get bored of them since I made them for myself 🙂

techno.ro: This is your second album. How do you see your musical evolution up until now?

D.K.: I don’t see any particular evolution to be honest, I’m just taking my time to get everything out that’s been running through my head since ages 🙂

techno.ro: We know that you like classical music. How did you make the transition from classical to electronic?

D.K.: I was 12 when I was asking my parents to get a little expander/sequencer workstation that let me record orchestral parts of piano concertos, to play soloist parts over it. As luck would have it: this sequencer I got included the entire kits of TR808 and TR909 drum machines; result: Mozart 4th on the floor 🙂 and my parents mad….

techno.ro: Have you ever considered experimenting other musical genres?

D.K.: Of course yes, and I do it sometimes.. I have almost a pop album with good pop songs ready since 10 years, I’m just waiting for the right moment 🙂

techno.ro: What would your next step be in your career?

D.K.: I’d love to make the soundtrack for a movie like Thelma & Louise.

techno.ro: You have already had events in Romania. What do you think about the audience in our country as compared to other parts of the world?

D.K.: Crazy crowd, a really nice club scene in Bucarest, I remember the first time I’ve been there I was very impressed! The owner of the club was impressed too I think, I was very drunk and I gave him a big slap in his face… My manager told me that cause I really don’t remember 😀

The album is also available on Itunes!