Starea industriei muzicale I

Starea industriei muzicale I

La începutul anului 2013, piața muzicală suferă nu din cauza lipsei conținutului, ci din cauza lăcomiei celor de la vârful industriei care, în fuga lor după vânzări, crează de multe ori haos. 

Trăim într-o vreme în care deși interactivitatea socială e la cote maxime, comunitățile noi suferă pentru că nu reușesc să găsească o sursă credibilă de informații, deoarece cei care ar trebui să furnizeze informațiile se vând prea ușor. Așa ajungem la festivaluri mari care-și pierd fanii pentru că sacrifică conținutul evenimentului pentru a-și maximaliza marja de profit, iar ca explicație pentru eșecul lor ajung să dea vina pe public, contribuind suplimentar la decredibilizarea lor.

E un cerc vicios care pare că începe să se rupă, dar procesul va fi unul foarte îndelungat. Un semn al acestei schimbări este limitarea mijloacelor de influențare a publicului. Youtube, de exemplu, de curând a tăiat multe vizualizări ale caselor mari de discuri, ca pedeaspsă pentru folosirea unor practici neloiale cu scopul de a-și face produsul mai popular [toată povestea pe theverge].

Nici micro-scena de muzică electronică nu stă mai bine, al cărei magazin principal este suspect de a lăsa loc la manipulări ale vânzărilor, pentru ca piese să răsară în top 10. Pe freelancer.com se pot găsi mai multe oferte în acest sens și nu e prima dată când am auzit de dj care își cumpără locul în top, însă totul este la nivel de zvon.

Așadar, pentru 2013 ne așteptăm să vedem un underground mai puternic, care se îndepărtează de orice „popular”, preferând o activitate personală mai eficientă și mai curată.  Asta nu înseamnă în niciun caz dispariția magazinelor sau caselor de discuri, ci mai degrabă accentuarea separației între muzica bună, cea plină de emoții autentice, și cea comercială, făcută cu scopul de a fi populară.

Principalii promotori ai acestei schimbări vor fi casele de discuri medii pe care le-am văzut dornice, anul trecut, de a suporta o reformă a modului în care relaționează cu publicul. Am discutat despre acest nou sistem într-un episod trecut. Nu va mai dura mult până când această reformă va avea loc, mișcând după sine întreaga industrie, inclusiv organizatori de evenimente și public.