Evoluția muzicii: efectul Daft Punk

Evoluția muzicii: efectul Daft Punk

Nu putem ignora lansarea ultimului album semnat de Daft Punk și ne simțim obligați să facem câteva comentarii legate de simbolistica acestei lansări, având în vedere că autorii sunt recunoscuți pentru capacitatea lor de a inova, muzical vorbind. Ei sunt responsabili pentru conturarea scenei dance actuale, prin albumul lor de debut, Homework, în 1997. 

Cel mai probabil,  Random Acces Memories a reușit să dezamăgească o mulțime de oameni pentru că marketingul pre-lansare a creat o groază de așteptări neîmplinite la ascultarea rezultatului final. Pentru noi albumul este departe față de ceea ce ne-am imaginat, însă nu vom insista mai mult decât atât pe muzica albumului.

Acest album a picat într-un moment în care majoritatea artiștilor influenți se reîntorc la originile muzicii electronice. Ne referim aici strict la producătorii care creează curente muzicale și nu la cei care se mulțumesc să le urmeze. Curentul se simte prin influențele disco tot mai la modă și prin redescoperirea utilizării unor instrumente în piese. Încă curentul nu a fost îmbrățișat la scară largă, dar va fi în scurt timp, ca efect al influenței acestui album.

Daft Punk este o trupă suficient de influentă pentru ca producătorii în ascensiune să-i îmbrățișeze stilul. Folosirea sunentelor disco, a instrumentelor clasice și a vocilor nu va mai fi tabu pe scenă. Așadar, să ne așteptăm să auzim cât mai multă muzică electronică realizată în colaborare cu instrumentiști și vocaliști. Impactul curentului pe nișa noastră muzicală încă este greu de estimat, dar nu credem că va fi unul negativ. Cel puțin, suntem convinși că volumul de muzică de duzină va rămâne constant și, cea mai mare realizare, scăpăm de tech-house-ul obosit care bântuie de prea mult timp orice set.

Nu putem să nu apreciem pozitiv omagiul adus de trupă producătorului Giorgio Moroder, unul dintre fondatorii curentului disco. Piesa dedicată acestuia conține punctul simbolic central al albumul: amintiri care-ți propulsează prezentul în viitor.

Se pare că și Redshape este contaminat de munca celor doi francezi [link]. Și Chris Liebing