Un pic mai mult…

De cel puțin 4 ori pe lună ne bucurăm că a venit weekendul și că avem ocazia să ne odihnim și să explorăm un pic viața de noapte din oraș, însă de ficare dată este o bubă care ne strică un pic distracția. Întotdeauna e vorba de mici chestiuni care nu cer soluții foarte complexe, dar, ca de obicei, managementul lasă de dorit.

Să le luăm pe rând:

Înghesuiala

Pare logic ca fiecare bar / club să aibă un număr maxim de clienți la un moment dat. Există cluburi care chiar se mândresc cu capacitatea lor de a adăposti concomitent 1500 sau chiar 2000 de oameni, însă cifra e doar de spectacol. Câte baruri sunt care știu să folosească această cifră ca o limită și care să nu permită accesul concomitent a unui număr de clienți mai mare decât capacitatea maximă? Ar fi o realizare să putem pune o limită pe lăcomia patronilor.

Sonorizarea

Este groaznic să-ți auzi urechile cum bâzâie după o noapte de stat în oraș. E cel mai evident semnal care-ți spune că-ți pierzi încet încet auzul ireversibil și cel mai trist e că nimeni nu face nimic pentru repara problema asta. Ba mai mult, pe nimeni nu interesează. O sonorizare bună e într-adevăr scumpă, însă câștigul e garantat atât pentru public cât și pentru angajații localului în ceea ce privește confortul lor, iar un client care se simte bine, e un client care consumă.

Angajații

Mă refer în mod special la cei responsabili cu paza localului, pentru că sunt singurele persoane din sfera „angajaților” cu care chiar trebuie să interacționezi. Prezența lor este necesară pentru că într-un loc înghesuit cu multe persoane străine se poate întâmpla orice, însă atitudinea lor lasă de dorit întotdeauna. Încă nu am întâlnit agenți de pază care să nu-i trateze pe clienții barului unde sunt angajați ca pe niște infractori ordinari din motive cu totul necunoscute. O fi probleme de aducație?

Luminile

Luminile sunt unele dintre emblemele vieții de noapte. Multe lasere, raze de lumini multicolore, stroboscoape etc. Sunt foarte distractive, într-adevăr, însă este dureros când un laser îți lovește din plin retina sau când, din bezna petrecerii, răsare un bliț de aparat foto pentru că cineva s-a gândit să-și imortalizeze noaptea în oraș. Nu e prea greu să stabilești, ca responsabil de club, câteva reguli pentru luminiști și pentru cei care fac poze, dar să fim serioși, interesează pe cineva confortul celor de lângă ei?

Toaletele

Nu-mi vine în minte un simbol mai bun pentru a arăta cât de civilizați sunt cei care frecventează sau se ocupă de un bar/club. Simplu spus: dacă toaletele sunt curate înseamnă că atât cei care frecventează barul/clubul cât și angajații sunt oameni responsabili și au ceva în cap. Dacă toaletele par renovate imediat după Cernobâl, e doar o chestiune de timp până când rândurile clienților se vor subția.

Am putea rezuma problemele acestea la câteva principii de bun-simț de care orice comerciant ar trebui să țină cont:

1. Un client fericit, e un client care dă bani.

Asta este valabilă fie că e vorba de bacșișuri, fie că e vorba de sumele cheltuite în club. Un cocktail prost făcut înseamnă un client nemulțumit care își va canaliza resursele financiare spre alte produse, și, în final, spre alte localuri.

2. Cea mai bună reclamă sunt clienții satisfăcuți.

Un client satisfăcut va avea tendința de a împărtăși celor din jur opiniile sale pozitive, existând premisele ca acesta să devină un client fidel în viitor, care-și va aduce și prietenii cu el data viitoare.

3. Clientul nostru, stăpânul nostru.

Cei care frecventează un local nu o fac pentru a face un favor angajaților, ci pentru a se simți bine, pe banii lor. Un pic de recunoștință din partea celor care se ocupă de bar ar trebui să primească fiecare client pentru că , în final, clubul trăiește din banii clienților.

E atât de greu să dăm dovadă de un pic mai mult bun-simț?