Pile pe scenă

Pile pe scenă

Nu este niciun secret că pentru a avea succes ca artist trebuie să ai pile. Ba chiar mulți dj reușesc să-și creeze o carieră doar pe pile și relații, fără a avea un sunet propriu sau nici măcar talent, însă nu ajung niciodată prea departe.

Pentru un dj, multe pile garantează o ascensiune rapidă pentru că îl scutește de nevoia de a fi bun la ceea ce face. Astfel, el nu va investi timp în a-și exersa calitățile tehnice, nefiind nici motivat pentru asta, pentru că evenimentele vin indiferent de abilitățile lui.

Publicul este primul care e afectat de evenimentele făcute pe pile pentru că e greu să-i ascunzi motivul real pentru care a fost preferat un dj în locul altuia. Sila se instalează rapid și tot mai puțină lume se adună la evenimentele organizatorilor care au asemena practici. Din fericire, organizatorul e motivat de câștig și, pentru a păstra publicul, mai aduce un nume-două pe bune, încercând să mențină un compromis între pile și performanțe. Pilele sunt necesare nu numai pentru dj, pentru a-și asigura evenimente, ci și pentru organizator pentru că artiștii costă bani frumoși, pe când cei pe pile vin de multe ori doar cu o cazare și masă.

Astfel se naște un cerc vicios: organizatorul nu investește bani în artiști, fără bani, artistul nu investește să devină mai bun, publicul nu investește bani în bilete la eveniment și fără bani din bilete, organizatorul nu poate da bani pe artiști. Responsabilitatea aparține în primul rând organizatorului pentru că de la el pornește totul. Dacă se bagă bani în artiști, toate celelalte probleme se estompează până la dispariția lor.

Cu toate acestea, nu organizatorii sunt cei de condamnat, pentru că ei sunt simpli administratori și au dreptul de a încerca să taie costurile de unde pot, pentru că așa e capitalismul. Cei de condamnat sunt artiștii care acceptă să facă o muncă de duzină, lipsită calitativ. O persoană alege să fie artist pentru a-și urma idealurile estetice, iar un dj care acceptă să pună muzică doar pentru că este disponibil nu este mai mult decât un impostor, iar orice impostor trebuie condamnat.

Efectul acestor practici se vede doar în timp și este principala cauză pentru care publicul se distanțează de cluburi și de evenimente. Dacă organizatorii fac rabat de la inovație pentru a-și promova cunoștințele la preț redus, e de așteptat ca declinul lor și al evenimentelor să nu fie prea departe.