2014 - așteptări

2014 – așteptări

2013 a fost un an destul de agitat atât pentru producătorii cât și pentru consumatorii de muzică electronică și ne așteptăm ca 2014 să fie anul în care toate curentele noi să ia viteză maximă.

Pe partea industrială a scenei s-au remarcat eforturile unor producători de electronice de a face sintetizatoarele disponibile publicului larg prin fabricarea de aparate simpliste. Un exemplu ar fi inițiativa celor de la LittleBits sau cei de la LushProjects. Mai mult, cei de la Moog și-au completat seria de sintetizatoare portabile, precum au făcut și cei de la Korg. Așadar, putem recunoaște o presiune din partea fabricanților de a-și impune aparatele în spatele pupitrului.  Încă nu s-a întâmplat acest lucru, dar sperăm să le vedem în 2014. Vestea bună e că există o contrapartidă puternică celei care mizează pe aparatura strict digitală. Din păcate, 2013 a fost anul în care Android a primit prima aplicație profesională de dj așa că ne putem aștepta la o luptă bună între analog și digital, ceea ce va duce la aparate tot mai bune. Inovația pe tărâm digital pare simplă datorită lipsei de tehnologie, dar ne așteptăm la mișcări interesante din partea industriei analog, care va fi nevoită să recurgă la acțiuni surprinzătoare.

Pentru consumatori, 2013 a fost un an în care s-a produs muzică electronică foarte bună. Am fost încântați de avântul pe care l-au luat albumele conceptuale în principal cele lansate la Delsin, dar și de avântul pe care l-a avut sunetul electro spațial promovat în Țările de Jos, în frunte cu Legowelt dar și cu Creme Organisation. Pe scurt, în anul trecut s-a produs muzică electronică foarte bună. De asemenea am avut ocazia să vedem câțiva artiști a căror carieră a explodat și nu vedem niciun motiv pentru care ascensiunea lor nu va continua.

2014 va fi un an bun pentru muzica electronică, dar cu toate așteptările pozitive nu credem că vom avea ocazia să fim martori la eliberarea muzicii. Există încă un monopol al muzicii de consum care aparține caselor mari de discuri, iar orice muzică electronică din subteran de succes va deveni captivă acestora de îndată ce prinde la mase. În ciuda modelului stricat de afaceri pe care se bazează casele de discuri, șansele sunt mici ca acestea să cedeze în curând.

Așadar urmează un an bun, dar nu din toate punctele de vedere.